top of page

Velké vítězství v prvním kole Play Off

TJ Sokol Studená – TJ Šanov 9:8

(čtyřhry 1:0, body domácích: Korbel Filip ml. 4:0, Smola Igor 2:2, Mádr Miloslav 1:3, Doležal Ondřej 1:3, body hostů: Štěpka Miroslav 3:1, Hejda Václav 3:1, Vaculík Petr 2:2, Volák Martin 0:4)

Dobrý den všem. Dne 7.4.2018 se v sokolovně, která se nachází v Tyršově ulici naproti bývalému pivovaru ve Studené, odehrálo první kolo Play Off 3. ligy mužů skupiny A. Mezi sebou se utkali dvě nejlepší mužstva této soutěže. Domácí, není třeba představovat, zde přivítali hosty ze Středních Čech. Hosté přijeli až z více než 200 kilometrů vzdáleného Šanova, ten se nachází asi sedm kilometrů severně od Rakovníka. V naší krásné herně se přihodilo něco, co nečekal nikdo z nás.

Na stole v herně bylo připraveno několik dárkových košů. Původně jsme nevěděli, zda jsou připraveny pro nás, nebo pro hráče ze Šanova, ale při nástupu nám byla celá situace objasněna. Koše byli připraveny pro nás, jako poděkování za tuto sezónu, za výsledky a za vzornou reprezentaci obce. Aby se nemohlo stát, že zápas skončí remízou, hraje se ve vyřazovací části o postup do 2. ligy pouze jedna čtyřhra. Na tu nastoupil Filip Korbel a já (Ondřej Doležal). Proti nám se postavil procentuálně nejlepší deblový pár naší skupiny 3. ligy. Do zápasu jsme nastoupili jako outsideři, přece jenom proti nám stál Vaculík s Hejdou, ale protože jsem věděl, že hraji s Filipem, ani na vteřinu jsem neváhal a pevně jsem věřil, že bod připadne ve prospěch našeho týmu. Po třech lépe zvládnutých koncovkách jsme zápas dovedli do vítězného konce, soupeři jsme připustili pouze jeden set. Vyhráli jsme tedy 3:1! V průběhu zápasu se ukázalo, že tato čtyřhra byla pekelně důležitá.

Čtyřhra byla za námi a mohli jsme se pustit na dvouhry. Do prvních kol nastoupili Míla a Igor. Míla hrál se Štěpkou a Igor s Vaculíkem. Zmiňovaná jména hostů, jsou ta jména, která můžete najít na prvních dvou příčkách úspěšnosti naší ligy. Igor nám všem přítomným v herně ukázal, proč právě on působil po dlouhá léta v Rakousku, kde odehrál dokonce nejvyšší soutěž a proč se probojoval do čtvrtfinále na ME veteránů v Brémách v roce 2013. Po výborném výkonu porazil Vaculíka 3:2. Svoji pestrou obranu tentokrát posílil o ‚‚sakra‘‘ (odpusťte mi tento výraz, ale jinak to prostě napsat neumím) tvrdý výpadový útok. Takovouto obranu jsem od něho na živo ještě neviděl, tvrdé Vaculíkovi údery vracel čopy za stolem zpět na stůl a po následném Vaculíkově zkrácení ho Igor vždy poslal pro míček. Úžasné byli jeho forhendové i backhandové ‚‚zámazy‘‘ sendvičem. Míla se Štěpkou prohrál 1:3 a stav na počítadle ukazoval pořád v náš prospěch. Do dalších kol jsem nastoupil já a Filip. Filip si hravě poradil se svým soupeřem a já vedle něho bojoval s Hejdou. S tímto hráčem to máme vždy vyrovnané, posledně jsem s ním prohrál 2:3 a včera po neproměněném matchballu tomu nebylo jinak, zápas opět skončil 3:2 pro hráče ze Šanova, škoda. Největší chybou bylo, že jsem nezvládnul začátek zápasu, prohrával jsem 0:2. Pak jsem, po Mílově radě, odstoupil kousek od stolu a začalo to přinášet své. Hrál jsem opravdu dobře. Přehrával jsem Hejdu hlavně v kontratopspinových výměnách. Srovnal jsem 2:2 na sety a jak to dopadlo již víte. Teď nastala ta pravá chvíle, abych vyzdvihnul výkon Filipa Korbela. Odehrál vynikající zápas, je pro mě obrovská čest, že s ním mohu hrát v jednou týmu. Na zápas ho přijel povzbudit jeho tatínek, a i toto dle mého názoru mělo velký vliv na jeho výkon. Hrál prostě fantasticky, soupeři nevěděli, co si mají s jeho hrou počít, nemohli ho za žádnou cenu odtlačit od stolu a Filip jim jejich rychlé údery vracel ještě o něco rychleji zpět rychlými bloky a svými kontratopspiny. Naše výhra je zásluhou právě jeho. Igor později přidal svůj druhý bod s Volákem, který byl ze soupeřů jasná čtyřka, ale musím podotknout, že zase tak slabý není, jeho bilance 9:7 v základní části je tomu jasným důkazem. Míla tohoto hráče později také porazil, ze začátku mi přišel Míla dost nervózní a měl takřka ‚‚svázané ruce‘‘, pak se však z tohoto stavu ‚‚vyhrabal‘‘, začal být opět sebevědomý, začal se povzbuzovat a přineslo to své ovoce. Obě vítězství, Míly a Igora, byli velice důležité.

Zápas šel dál, až jsme se dostali do stavu 8:8 a ke stolu jsem nastupoval já proti právě již zmiňovanému Volákovi. Když jsem si stoupnul ke stolu, byl jsem překvapený, jak moc jsem klidný, šlo přece jenom o veledůležité utkání. Do prvního setu jsem vstoupil lépe, než soupeř, vedl jsem už 10:6, když jsem najednou začal dělat blbosti a prohrál ho 15:13, tím jsem soupeře posadil na koně, místo toho, abych ho ‚‚pohřbil‘‘. Dostali jsme se až do stavu 2:2 na sety. Řeknu Vám, že tak jak jsem byl na začátku klidný a vyrovnaný, tak teď jsem byl nervózní a kdybych měl na sobě plínku, tak bych ji jednoznačně použil. Taktika, kterou jsem dostal, hrát soupeři hlavně na střed stolu a nehrát mu do forhendu, který měl dobrý, mi úplně nevycházela. Hrál jsem mu do forhendu a soupeř mě posílal jeden míček za druhým. V pátém posledním setu se musím přiznat při mně stálo trochu štěstíčko, ty míčky, které soupeř po celou dobu trefoval, v tom posledním a nejdůležitějším setu minul. Po celý set jsem vedl, a nakonec ho dohrál. Ani nevíte, jak moc to ze mě všechno spadlo. Kdybych prohrál, bylo by mi to moc líto, bylo by mi líto fanoušků, kteří při nás po celou dobu stáli, a kteří nás celou tu dobu hnali dopředu a bylo by mi moc líto spoluhráčů, kteří se vyšvihli k úžasným výkonům. Fanouškům a mým spoluhráčům tímto za sebe moc děkuji!

Příští týden v sobotu nás čeká odveta v Šanově. Zápas bude velice těžký, hráči ze Šanova jsou opravdu velcí hráči, ať už hrou, tak i chováním, mají můj respekt. Jestliže by byl stav zápasů 1:1, rozhodující bitva by se odehrála hned v neděli. Celé naše mužstvo by muselo v Šanově přespat, proto jsme se všichni shodli, že by bylo zbytečné utrácet peníze za ubytování, a navíc v sobotu se ten postup lépe slaví, co myslíte?

V Dačicích 8.4.2018,

sepsal O. Doležal.

Nejnovější příspěvky
Archiv
bottom of page